Apteegi Oskar 2023 saavutasid 10 apteeki:
- Ringtee Selveri Südameapteek Tartus, juhataja Diana Raudsepp
- Magistrali Südameapteek Tallinnas, juhataja Marika Tõnisson
- Apotheka Raekoja Apteek Tartus, juhataja Janika Tähnas
- Apotheka Tasku Apteek Tartus, juhataja Siiri Jürgenson
- Saare Selveri Südameapteek Kuressaares, juhataja Merle Meola
- Apotheka Ujula Konsumi Apteek Tartus, juhataja Hene-Riin Hoop
- Papiniidu Benu Apteek Pärnus, juhataja Tiina Anniko
- Apotheka Maarjamõisa Apteek Tartus, juhataja Merit Lelumees
- Apotheka Kristiine Keskuse Apteek Tallinnas, juhataja Marita Klaasen
- Kantremaa Benu Apteek Viljandis, juhataja Ülla Kaare
Apteegiteenuse kvaliteeti hinnatakse võrdluses „Apteegiteenuse kvaliteedijuhisega“, mis on apteekrite enda poolt kokku pandud põhimõtete kogum. Tänaseks on kvaliteedijuhisest ilmunud juba kolmas väljaanne, mis käsitleb teemasid alates ravimsuhtlemisest, tervise jälgimisest ja ravimite valmistamisest kuni erialase eetika ja sõltumatuseni.
Terviseminister Riina Sikkut õnnitles Oskariga pärjatuid ja tõdes, et apteek on inimese jaoks kergesti ligipääsetav koht ja apteeker tihti esimene, kelle juurde oma tervisemurega minnakse. „Pean oluliseks, et apteegiteenus ja esmatasandi tervishoid on kättesaadav üle Eesti, s.h. ka maapiirkondades ning selle kvaliteet oleks sama hea nii väikeses maa-apteegis kui pealinna suuremas apteegis,“ rõhutas terviseminister läbivalt hea kvaliteediga apteegiteenuse kättesaadavuse olulisust.
Apteegiteenuse kvaliteedijuhise töörühma juht, proviisor Külli Teder selgitas, et tegemist on apteekrite enda initsiatiivil ellu kutsutud ettevõtmisega, kus tunnustatakse parimaid. „Soovime jätkuvalt arendada oma valdkonda selliselt, et apteekreid nähtaks ravimi valdkonna pädevaimate spetsialistidena ja meie panus esmatasandi tervishoiusüsteemi oleks järjest olulisem. Oleme asjatundlikud ja arenemishimulised, saame pakkuda patsiendile tervise- ja raviminõu, erinevaid teenuseid. Uuringud on näidanud, et apteekide sisuline kaasamine võib aidata suurendada tervishoiusüsteemi kulutõhusust, parandada elanikkonna tervist ja terviseteadlikkust,“ kommenteeris Külli Teder apteegisüsteemi võimalikku arenguhüpet.
Apteegi Oskarile kandideerimise esimeses etapis tegid apteegid kõigepealt läbi enesehindamise lähtudes kvaliteedijuhisest. Enesehindamise fookuses olid näiteks apteegikülastajate nõustamine ning patsiendiohutuse küsimused nagu ravimite säilitamine, koos- ja kõrvaltoimete esinemine. Enesehindamisele järgnes lisahindamine, mille viisid läbi apteegiteenuse kvaliteedijuhise töörühma liikmed. Lisahindamisel osalemiseks said soovi avaldada kõik enesehindamisel osalenud apteegid. Sel aastal osales enesehindamises ligi pool Eesti üldapteekidest (42,5% ehk 202 apteeki).
Apteegi Oskarite väljaandmise eestvedajaks on apteegiteenuse kvaliteedijuhise töörühm, mis moodustati apteegisektori juhtimisel 2011. aastal. Auhinna inspiratsiooniks on Eesti kultuuriloo tuntuim apteeker Oskar Luts.
Selleaastasel hindamisel järgiti kolmandat parandatud, täiendatud kvaliteedijuhist, milles on sõnastatud kvaliteetse apteegitegevuse ja teenuse põhimõtted ning loetletud tegevuste selged hindamiskriteeriumid.
Lisainfo: Külli Teder, apteegiteenuse kvaliteedijuhise töörühma juht, mob 566 28412.