Aasta alguses toimus Tervise Arengu Instituudi initsiatiivil juba mitmendat aastat Sigarexiti kampaania. Nagu nimi viitabki oli kampaania eesmärk tubaka ja nikotiini tarvitajaid kutsuda üles loobuma kahjulikust sõltuvusest.
Järeluuring näitas, et kampaaniaga saavutati eesmärk ehk kampaania jõudis sihtrühmani, kelleks olid 18-44 aastased mehed. "Uuringud on näidanud, et just see sihtrühm on kõige avatum erinevate nikotiinitoodete tarbimisele. Kui eelmisel aastal oli nikotiinisõltuvusest loobujaid 3%, oli seekordne tulemus kordades edukam – kampaania mõjul loobus nikotiinitoodetest lausa 7% liitunutest."
„Hea meel on selle üle, et meie loobumisalast nõu jagavat lehte www.tubakainfo.ee külastati aktiivselt. Seda eelkõige eesmärgiga tutvuda seal kirjeldatud nikotiinist loobumise plaaniga või siis et testida oma nikotiinisõltuvust. Lehte kasutati ka info kogumiseks, et saada selgemat pilti alternatiivsetest tubakatoodetest ja nende mõjudest tervisele,“ lausus TAI alkoholi ja tubaka valdkonna vanemspetsialist Anna-Liis Kulpas.
Info levikule kampaaniast aitas kaasa ka sotsiaalmeedia. Uuringu järgi jagati Sigarexiti Facebooki lehel nõuandeid ja kogemuslugusid, mistõttu kasvas Facebooki grupi jälgijate arv kampaania perioodil 21 protsendi võrra, keskmiselt jõudis üks postitus ligi 50 000 inimeseni.
Lähemalt saab lugeda Tervise Arengu Instituudi kodulehelt.